כותבת על שינוי שניתן לעמוד עליו מול התרחשות שקורית פעם בשנה, כך שקל לי להשוות ולעשות "מצא את ההבדלים" – לפני הצטרפות שלי ללימודים בעוצמת הרכות ואחרי.
כבר שנים שחופשת הפסח היא תקופה מורכבת ומאתגרת בחיי: שבוע + חופשה, מה שאומר שאינני עסוקה בעבודתי וכל הפעילויות שלי במשך השבוע אינן. מבחינתי זה היה ביטוי מעציב ומצער של המצב המשפחתי שלי ושל חיי החברה הנעדרים מחיי.
 
מה שהיה קשה במיוחד הייתה החופשה שאחרי ליל הסדר: דממת האלחוט המעיקה, ההרגשה שאף אחד לא ממש נזכר בקיומי. חברותיי, גם אלו מהעבודה וגם אחרות עסוקות בטירוף של החופשה עם ילדיהם ובעליהן. אני לא בעסק, חברים לעבודה – בימי החופשה פונים איש איש לביתו ואישתו, אני לא בעסק. דממה מעיקה וקשה. רוצה לצאת, לראות, לשמוע – מנסה בעדינות להציע – לא עובד, מחכה עד בוש שיחשבו עלי – כלום. אוי אוי… העצב, הדמעות, התחושה שאני הבחורה הכי לא מושכת בעולם, שאיש לא רוצה לבלות איתי, מודרת ובודדה. אז השתבללתי. יושבת לבד בחושך, מחכה בפינה שהכאב יעבור, והוא לא עובר, בדידות מזהרת.
 
בקיצור – לא בדיוק חופשה, לא שמחה, לא בילויים, עצב נורא.
השיא היה בשנה שעברה, הגופנפש שלי היה מותש גם ממצב גופני חריף של איבוד משקל כתוצאה מלחץ, וגם ממצב נפשי אישי מורכב שסחט ממני כוחות נפש והפיל אותי לקרשים, ממש. שבוע של גיהנום, תהום רבה של בדידות, עזיבות, חור שחור של חרדה, תשישות וכאב.
עברה שנה, שנה משמעותית, שנה מאתגרת, שנה של לימוד, גם ביני לביני וגם במסגרת הלימודים שלנו.
הגוף והנפש החלימו, לאט לאט. למדתי לבקש עזרה כשצריך.
 
ומה נשתנה הפסח הזה?
חופשת הפסח? נהניתי מכל רגע, ממש.
באחד הימים החלטתי שאני הולכת עם עצמי לתערוכת אמנות יפה. היה כיף כיף כיף!!!. יום אחר הלכתי לסרט. והיתר? בכיף שלי עובדת בשקט בבית ונהנית מכל שניה, ישנה הרבה, מכינה אוכל לעצמי, נהנית מהשקט מסביב, מציצה מפעם לפעם בפייסבוק, בוואטסאפ, קצת מדברת בטלפון פה ושם. ובעיקר – מקבלת את מה שיש. רואה סביבי את כל ההורים הצעירים יותר או פחות שכבר מייחלים לשיגרה המבורכת, שכל יציאה אל חיק הטבע או לאיזה בילוי קשה להם. לי יש שקט עם עצמי. בלי חור שחור, בלי עצבות, מקבלת בברכה את מה שיש.
אביב, חופש, שקט ותקווה בלב לימים טובים יותר.
באהבה
תלמידה במסלול להכשרת מטפלים.
~~~~
בבית הספר של עוצמת הרכות, הדגש הוא על התהליך האישי של כל תלמיד/ה ועל החיבור מחדש לעצמו/ה.
הלימודים מהווים מקפצה לשינוי עמוק והוא נעשה בתוך קבוצה תומכת, כאשר כל תלמיד/ה בקבוצה עושה תהליך אישי.
העבודה בקבוצה מעשירה ומעצימה את הטיפול הפרטני ומגדילה ומרחיבה את הראייה של היחיד מעבר לעצמו/ה.
תכנית הלימוד כוללת מפגש שבועי, קורסים, ליווי וטיפול אישי ממטפלים בשיטה.
לפרטים נוספים: 052-8336980.