פוסטים אחרונים

עוצמת הרכות עזרה לי לשחרר חסימה עמוקה מאוד של כעס ומרירות שבערו בי במשך שנים כלפי בתי החורגת. תודה.
מטופלת
הייתי חולה במחלת היאפים ומדוכאת מאוד. אני מרגישה שעוצמת הרכות נתנה לי חיים חדשים. חזרתי לעבודה ופתאום יש לי תקווה!
מטופלת
הרגשתי המון מתח בחודשים האחרונים. עכשיו אני מרגישה שהכול התנקז אל מחוץ לגופי. עוצמת הרכות עזרה לי להרגיש הרבה יותר חזקה.
מטופלת

על ד"ר טובי בראונינג

טובי בראונינג, בעלת תואר N.D.D.O, למדה בלונדון אוסטיאופתיה (רפואת העצמות), קרניופתיה (רפואת הגולגולת), ונטורופתיה. בהמשך דרכה התמחתה בלימודי פסיכותרפיה הכוללים פסיכולוגיית התבנית (גשטאלט), תרפיית הפריימאל (Primal) ותרפיית הפוסטיוראל אינטגריישן (Postural Integration). ד"ר בראונינג צברה ניסיון מעשי רב בקליניקות שונות ברחבי העולם, והרצתה באירועים ובכנסים בינלאומיים.

על אף שד"ר בראונינג למדה, לימדה והתמחתה במגוון רחב של גישות טיפוליות, היא חשה שחסר משהו בסיסי בגישה הטיפולית המקובלת והחליטה לחקור את הדבר. מחקרה העלה שמערכת העצבים האנושית מגיבה בחיוב ובמהירות לתחושות של הנאה, תחושות אשר לא באו לידי ביטוי בשיטות אחרות. היא החלה לשלב בטיפול טכניקות היוצרות תחושות של רכות והנאה ופיתחה את עקרונות ה-Holistic Pulsing. הגישה החדשה הוכיחה את עצמה כמסייעת לטיפול בבעיות ואפשרה להסתכל על החיים מזווית חדשה ורעננה. ד"ר בראונינג נדהמה לראות את תוצאותיה הרפואיות של שיטת עוצמת הרכות וריפאה בעזרתה אנשים רבים.

לאחר שנות עבודה רבות בלונדון, עברה ד"ר בראונינג לטפל וללמד באוסטרליה ובניו-זילנד, שם בשנת 1990 כתבה את הספר המציג את השיטה: Gentle Miracles – Holistic Pulsing. הספר תורגם לעברית על ידי הוצאת מודן וראה אור בארץ תחת השם "עוצמת הרכות ריפוי הגוף- נפש ומערכות יחסים במשפחה ובחברה". בנוסף, היא החלה לפתח את שיטת הלימוד המעגלית הייחודית לביה"ס להכשרת מטפלים מקצועיים ואת ההוראה הרב שכבתית שמתבטאת במפגש של קבוצות תלמידים בשלבי למידה שונים התומכות ומסייעות זו לזו.

ב-1999 שבה ד"ר בראונינג לישראל עם משפחתה ובחרה להקים כאן את מרכז "עוצמת הרכות" הבינלאומי. לאחר עבודה מאומצת תפס המרכז תאוצה וכיום הוא כולל את בית הספר של השיטה למטפלים ולמורים, קליניקות המאפשרות טיפולים בשיטה, סדנאות הכשרה לקהל הרחב לשימוש ביתי ומקצועי בשיטה, ושירות התנדבותי לקהילה. השירות ההתנדבותי ניתן, בין השאר, למגזרים נזקקים: נפגעי הלם וטרור, נוער במצוקה, גברים אלימים, נגמלי סמים, קשישים ולקויי למידה. ד"ר בראונינג ממשיכה להפיץ את בשורת "עוצמת הרכות" ומפקחת באופן צמוד על שיטות הטיפול והלימוד הייחודיות של המרכז.

ההסבר של ד"ר בראונינג להקמת המרכז העולמי של השיטה דווקא בישראל, מרגש במיוחד: "היכן בעולם כולו נזקקת יותר רכות מאשר כאן בארץ? היכן עוד יש מלחמות בתדירות שכזו, קונפליקטים פנימיים ואתגרים עצומים שכאלה? הפצעים הזועקים שַבוּ את לבי".

בשנת 2003 כתבה את הספר "איך הפכה האישה לגבר – על הפחד מהשומן, הפחד מהנשי והתמוטטות החברה" בספר כמה עקרונות העוסקים בחשיבות רקמת השומן המסמלת את הנשי ואת החיבור בין הפחד מהשומן לבריאות החברה כולה. תפיסה פילוסופית מתקדמת שעדין לא נתפסת ולא מובנת בחברה.

בשנת 2015 כתבה את הספר "שיעורים חיים" שהינו הרחבה והעמקה של נושאים העוסקים במערכות יחסים, סוגיות טיפוליות כלים טיפוליים ומפתחות לחיים של אושר.

ד”ר בראונינג השאירה אחריה מפעל חיים מפואר – בי"ס פעיל עם מאות תלמידים, וצוות מורים ומדריכים אשר הוכשרו למדו וטפלו במשך 2 עשורים לצדה. הם ממשיכים, חוקרים ומפתחים את שיטת עוצמת הרכות לטובת הדורות הבאים.

טיפול בילד עם היפוטוניה

מרץ 15th, 2023|0 Comments

שלום,  השם שלי מירב,  יש לי ילד בן שלוש וחצי שבגיל ארבעה חודשים התחיל לו ריצוד בעיניים, הרופאים משערים שאולי זה ניסטגמוס.  הוא גם עם היפוטוניה בשרירים ועם עיכוב התפתחותי ניכר בהשוואה לגילו.  רק [...]

דוגמה לטיפול מלא בעוצמת הרכות

יוני 16th, 2020|0 Comments

הזדמנות לצפות בטיפול אותנטי בשיטת עוצמת הרכות. הטיפול נעשה בפני קהל עם תלמידה אקראית. מטופלת אמיצה המבקשת לדעת מי היא באמת, מוכנה לחשוף את רגשותיה. ומגלה כמה הקשבה לרצונותיה ולצרכים שלה עוזרים לה להכיר [...]

בואו נדבר על פגיעות

יוני 16th, 2020|0 Comments

בואו נדבר על פגיעות. הפגיעות הזאת שאנחנו משתדלים כל כך להסתיר, להחליק, לשמור אותה רק לעצמינו אם בכלל. במשך שנים התרגלתי להיות חזקה ולהסתיר את הפגיעות, את הרגישות שלי. הסתובבתי בעולם כאילו אני מסתובבת [...]