אם עדיין לא שמעתם על שיטת עוצמת הרכות, כנראה שעדיין לא גיליתם את עצמכם. עוצמת הרכות, היא שיטת טיפול גוף נפש ייחודית, בעלת ניסיון של 30 שנות מצוינות, שמאפשרת להתרגש ולהכניס משמעות חדשה לחייכם.

פורסם: ינואר 2017


עכשיו ניתן גם ללמוד להיות מטפלים בשיטת עוצמת הרכות, לחלוק את הידע ולהפיץ את הבשורה לחיים בריאים ואיכותיים יותר. הלימודים מתקיימים באווירה תומכת ומפרגנת וזה המקום האולטימטיבי למלא את עצמכם.
רציתי לשתף בסיפור האישי ובחוויה שעברה נורית מירושלים.

לנורית היו חיים מלאים ועמוסים ובטח לא היה לה זמן לחשוב שאולי המצב שלה דורש טיפול ועזרה.

אם מישהו היה אומר לנורית שהיא תמצא את עצמה עם תעודת מטפלת בשיטת "עוצמת הרכות", היא הייתה חושבת שהוא באיזו הזיה. לפני בערך שבע שנים ראתה הזמנה למפגש היכרות עם שיטת עוצמת הרכות וחשבה בגיחוך: "ממש יש לי זמן ועניין להקדיש ערב שלם בחיי העמוסים למשהו הזוי ושחוץ מקוצ'י מוצ'י נעים במקרה הטוב, בטח לא מועילה לאיש".

שפטה, ביקרה וזלזלה בלי לשים לב שיש בה חלק ציני שנדמה לו שהוא יודע הכול. היום היא מבינה שהחלק הזה מגיע מהאגו, ושלפעמים יותר קל לתת לו לנהל את החיים מאחורי הקלעים, מאשר לפגוש את הכאב האמיתי פנים מול פנים.

נורית שרויטמן, גרה בירושלים, בוגרת המחלקה לצילום בהצטיינות בבצלאל, במשך 13 שנים הציגה מיצבי וידאו ארט, עבדה כעורכת וידאו בטלוויזיה המסחרית, יזמה ויצרה תכנית בישול לאנשים עם צרכים מיוחדים בטלוויזיה הקהילתית. וחשבה לעצמה – מה לי ולגוף נפש?

יחד עם זאת, תקופה ארוכה שנורית הייתה מותשת ועייפה, סבלה באותן שנים מסינוסיטיס כרוני איום ונורא, עברה אשפוזים וניתוחים שלא הועילו, חיה על כמות אדירה של תרופות שבשלב מסוים הפסיקו לעזור. כך עברה הריונות וכך גידלה תינוקות. חשה כנכה, נכת כאב, והייתה פשוט מיואשת. כחצי שנה אחרי שראתה את אותה מודעה, מצבה החריף. הדלקות התפשטו לגרון ובמשך שבועות ארוכים בקושי יכלה לדבר. כשיצאה מעוד רופאה שהמליצה הפעם על ניתוח שקדים היא הבינה שזהו, ככה זה לא יכול להימשך.

קול פנימי אמר לה: סעי לאחיך, ונורית נסעה. ישבה עם אח שלה ואשתו לשיחה ארוכה אל תוך הלילה, שיחה שבה מרוב כאב יכלה נורית רק ללחוש. בשלוש לפנות בוקר, בערך, שלפה גיסתה את הספר "עוצמת הרכות" ואמרה: " לי זה עזר, לכי גם את". והפעם נורית הלכה. היא בכלל לא זכרה שמדובר באותה שיטה מהמודעה בה כל כך זלזלה. בתוך חודשים ספורים כמטופלת מצבה השתפר פלאים. בהמשך הפסיקה עם התרופות נגד חרדה, נגמלה ממתוקים ועוד ניסים. לא רק שנרפאה, אלא אף מצאה את ייעודה ונרשמה ללימודים להכשרת מטפלים. כעבור שנתיים הוציאה תעודה ו…… התחילה להזמין אנשים לערבי היכרות עם השיטה.

היום, שש וחצי שנים, אחרי שנים בעוצמת הרכות היא כבר חיה אחרת, יותר נושמת, זורמת, מאפשרת. נורית כבר שנתיים כמטפלת עם קליניקה משגשגת, ועכשיו היא עצמה מקיימת ערבי היכרות.מהמקום החדש הזה יום אחד נורית גילתה שכנראה מבלי לשים לב, שחררה שליטה, אבל לגמרי, והתוצאה היא ילדה מתוקה בגיל 44, הריון מפתיע עם לידה נפלאה ותינוקת מתוקה אותה היא זוקפת לזכות השיטה.

bg  how_it_works

רק עשור קודם בהיריון הראשון שלה בגיל 35 חיכתה שלוש שנים ארוכות ומייסרות להיכנס להיריון. הרופאים לא מצאו שום בעיה. בדיעבד למדה והבינה כי הייתה בשליטת יתר, כי המתח בו חיה, העומס, הצורך לשלוט בכל ושדברים ייקרו כמו שהיא רוצה ומהר. כל אלה לא אפשרו לגוף שלה להכניס בו חיים, נוצרה בגוף חסימה קשה שלא אפשרה שום הפריה.

אז מי מכם שחושב שזה לא בשבילו, אני מזמינה אותו לעצור לרגע ולחשוב שוב. האם יש איזה כאב פיזי או רגשי שהוא נושא עמו? אולי מחלה? האם הוא נאבק במשקל, בחוסר אהבה עצמית או מחסור באהבה בכלל?

אולי הוא "סתם" בדכדוך כבר שנים? או במתח בחיים הזוגיים? ואולי לא אתם, אלא אנשים אחרים שאתם מכירים? כי לפעמים אין ברירה וצריך להגיע לקצה, לתחתית. לסבול ולסבול עד שימצא הפתרון.

ולפעמים אפשר לעשות את השינוי כבר עכשיו, ברגע זה ממש, כמו נורית.

תוכל/י להצטרף למגוון פעילויות בעוצמת הרכות:
קליניקה לימודית – לפרטים לחצ/י >
טיפולים פרטיים אצל מטפלים מקצועיים – לחצ/י >
קורס התפתחות אישית – לחצ/י כאן >