מי מאתנו לא מכיר את תחושת המרדף הבלתי פוסקת, בעבודה, עם הילדים, עם חברים, מה צריך עוד לעשות? איך צריך להיראות? והתחושה המתמדת של חוסר שייכות, שמשהו בפנים חסר…

הדס קדמיאל | פורסם: דצמבר 2016 

%d7%90%d7%a1%d7%a31

אסף פגש בחייו הרבה מאוד סטיגמות על מה שגבר אמור להיות. חזק, שרירי, חתיך, מצליח ולמרות שכל זה היה לו עדיין הרגיש שמשהו חסר.

אסף אבן דרך, בן 43 מטפל ברכיבה, בעל חווה לרכיבה טיפולית וספורטיבית לשעבר, מאמן חדר כושר, מטפל בהילינג, מטפל ומורה בעוצמת הרכות, לא חשב שיגלה כל כך הרבה דברים על עצמו, על גבריות, על אהבה ועל הילד הפנימי.

סיפרת שהיית ילד חסר ביטחון. מאיזה גיל?

אני מכיר את חוסר הביטחון מגיל 8 והוא המשיך איתי הלאה בחיים. הייתי חייב לגדל שריון בשביל להצליח להתמודד, אך בשלב מסויים השריון מאוד הכביד עליי ובפנים הרגשתי שזה לא באמת אני. חיפשתי איך להגיע לאמת.

סיפרת שהיית בהמון סדנאות, קורסים ושיטות טיפול רבות ובעוצמת הרכות הצלחת לעשות שינויים משמעותיים שלא הצלחת קודם. מה עשה את ההבדל?

ההבדל הוא לא משהו ספציפי אחד אלא שילוב של ההפעמות (הטכניקה הפיסית של עוצמת הרכות)  שברכותן המסו את השריון, יחד עם המפגשים עם הקבוצה, עם מפתחת השיטה  והתרגול של הקבלה ללא תנאי – הולידו מפגש אמיתי עם הילד הפנימי והיצירה של ההורה הטוב.

בחוץ הכול היה מוצלח אבל בפנים הרגשתי אפס.

הבנתי שהשינוי שעברת בעוצמת הרכות התבטא בתחומים אחרים בחייך, באיזה תחומים?

הפסקתי לעשן (2.5 קופסאות ביום) בקלות, שיניתי תזונה והתחלתי לדאוג לעצמי, היה לי חלום להיות ספורטאי והפכתי להיות מאמן כושר, מערכת היחסים שלי עם ההורים שלי השתפרה מאד וזה השפיע על המערכות יחסים האחרות שלי כי לא המשכתי לשחזר את מה שהיה חסר לי מההורים שלי, כמו שעשיתי לפני כן.

פעם לא הייתי מרוצה מכלום, כל הזמן היה חסר לי משהו, כל הזמן חיפשתי משהו, אפילו שכביכול היה לי הכול. הייתה לי חוות סוסים טיפולית מצליחה, הייתה לי זוגיות, הרווחתי הרבה כסף, הצלחתי בכל מה שעשיתי  ועדיין בתוכי הרגשתי כל הזמן משהו חסר. חיפשתי את עצמי בכל מקום, בזוגיות, חברים, מסיבות, לימודים, קורסים, איפה לא?.. וכל מה שחוויתי זה חוסר ביטחון הולך וגובר. שום דבר לא הצליח למלא אותי באמת. בחוץ הכול היה מוצלח אבל בפנים הרגשתי אפס. אבא שלי כל הזמן שאל אותי איך זה שאני לא מרגיש טוב עם כל ההצלחה שיש לי? כל כך הרבה אנשים אוהבים אותי, אני מצליח בעבודה שלי ועדיין לא טוב לי.

רק עכשיו אני יכול לומר מה היה חסר לי כל כך. היה חסר לי אותי.

וכשמצאת את עצמך? איך זה השפיע?

אני מרגיש שאני חי היום את עצמי ולא דמות שנוצרה כתוצאה מהישרדות הגנתית.

 


משהו בי לא האמין אבל הלב שמע ופשוט התחלתי לבכות.

האם היו לך נקודות מפנה משמעותיות בתהליך?

בטיפול אחד אצל ד"ר טובי בראונינג מפתחת השיטה, הגעתי להבנה עמוקה מאוד שאני לא יודע לאהוב. בהמשך הטיפול נכנסתי יותר לעומק וראיתי שיש חלק בי שלא יודע לאהוב ויש חלק שכן יודע לאהוב אבל התרחקתי ממנו. הראש לא יודע לאהוב והגוף כן יודע לאהוב ובעצם אוהב כל הזמן.

זו היתה נקודה מפנה מהותית בתהליך שלי שפתחה לי אפשרות ראיה מאוד רחבה לראות בצורה שלא ראיתי עד היום. בטיפול ההוא פגשתי את הניצוץ שבי, את התינוק, את האהבה ללא תנאי.

בטיפול אחר טובי אמרה לי 'אתה יכול'. בחיים לא אמרו לי מסר כזה. משהו בי לא האמין אבל הלב שמע ופשוט התחלתי לבכות.

אלו חלק מנקודות המפנה שהיו לי בתהליך השלם שאני עובר בעוצמת הרכות. התהליך הזה מאפשר לי לחיות במלואי ולגדל את הביטחון והאמונה בעצמי. זה כמו שיש לי הורה הכי טוב בעולם שמלווה אותי כל הזמן ואומר שאני יכול להתמודד עם הכול.

 

886895_10153808710134659_4717786731727518413_o  img_3370

 

ומה אתה אומר לילד הפנימי שלך היום?

בזכות הילד המבוהל והפוחד שהייתי אני גדל וגובר כל יום מחדש. אני מודה לו. אין לי צורך יותר לפחד ממנו או להסתיר אותו. אני לא צריך יותר את המסיכה  של הקאובוי הקשוח הגברי. יש מקום לכל החלקים – גם לנשי.


מצאת את הגבר בתוכך, שזה לאו דווקא הקאובוי הקשוח. אלא? מה גילית בגבר שבך?

אני באתי לעולם ללמוד להיות גבר, גבר שבא לגבור על השיעורים של החיים. הבנתי שגבריות זה מבפנים ולא מבחוץ. ההיפך – ככל שהייתי יותר קשוח גם יותר פחדתי.
היום נוצרה בי רכות. אני מוכן לקבל את הילד השמן שהייתי.


לסיכום

בחיים שלי הגעתי למקומות מאוד נמוכים וכואבים. בזכות עוצמת הרכות אני לומד להשתמש בכל הסבל  שעברתי בצורה חיובית ובונה ולהפוך אותו לעוצמה שיכולה לעזור ולתת לאנשים אחרים.

היום אני יודע שאני רוצה לעבוד עם אנשים ממקום של יעוד ורצון לעזור לרפא ולגדל אנשים אחרים. אני משתמש בכלים שלמדתי בעוצמת הרכות בעבודה שלי וזה משדרג כל מפגש טיפולי וגם מפגש אישי.

 

רוצה להתחבר ולגלות את העוצמה שבך?
הצטרפ/י לקורס העצמה מעשי עם עוצמת הרכות
קורס בסיסי בן 6 מפגשים הפותח צוהר אל שיטת הטיפול ודרך החיים של "עוצמת הרכות".

הקורס משלב לימוד עיוני והתנסות מעשית.

להרשמה מלאו פרטים: