שלום
הייתה לי חוויה מרגשת בשיעור השבוע, במסגרת הפעילות מעבדות לחרות עם ד"ר טובי בראונינג.
לפעילות הזו הגיעו שתי בנותיי וכשהגיע הזמן לתרגל נתבקשנו להתחלק לשלישיות ולעשות את מה שאנחנו בדר"כ לא מעזות לעשות, במקרה שלי – לבטא את מה שאני באמת רוצה לבטא.
בהתחלה חשבתי האם כדאי שאהיה ביחד עם בנותיי או לאפשר לכל אחת חוויה לחוד. אחר כך אמרתי לעצמי, זה לא סתם שהיום מתחלקים לשלישיות, זה בדיוק מתאים לי…
דיברתי אל עצמי שיש לי הזדמנות עכשיו לשתף באמת את הבנות היקרות שלי במה שאני מרגישה. זו הזדמנות שלי לעבוד על נושא חשוב לי – לבטא רגשות, לשתף ממש את מי שאני הכי רוצה, את הקרובים לי ביותר.
עד היום היה לי קשה לשתף אותן, והנה נקרתה בפני ההזדמנות בדיוק בשיעור הזה כששתיהן איתי. דיברתי אליהן על הקושי לשתף, אמרתי בקול: "אני מעיזה עכשיו, אני משתפת אתכן במה שכואב לי, קצת קשה, אבל אני מחליטה שזה מה שטוב לי".
סיפרתי להן שאני מרגישה כי איני מבטאת את הרגשות שיש לי כמו שהייתי רוצה, הרבה פעמים אני הולכת הצידה, מוותרת על עצמי, לא מביאה ומביעה אותי כמו שהייתי רוצה.
המשכו של התרגיל היה מרגש מאוד, חיבקתי ונישקתי ואמרתי להן שאני אוהבת אותן. הן התרגשו איתי מאוד מאוד!
במשפחה שלנו החיבוקים והנשיקות הם על בסיס יומי, אבל היום זה היה שונה ועוצמתי, הרגשה של התחלקות במשהו עמוק, ובקרבה רבה יותר. נדמה לי שעכשיו אחרי שהעזתי, הן אולי רואות אותי אחרת.
אבל העיקר זה שאני יודעת שאני יכולה, שאני מעיזה ושאני יודעת לבטא רגשות וככל שאהיה יותר מודעת, יותר אביע ואשתף רגשית.
חיבוקים נשיקות ואהבה."

שיתוף זה נכתב ע"י תלמידה במסלול להכשרת מטפלות בירושלים, לאחר שיעור עם ד"ר טובי בראונינג.


 

שילוב הכלים של עוצמת הרכות בבית משפיע משמעותית על מערכות היחסים במשפחה לטובה. ה'הפעמה' (הטכניקה הפיסית של השיטה) והמודעות נלמדות במשולב ונותנות כלים רבים לחיים מלאי עוצמה.
ניתן ללמוד ולתרגל בסדנאות, קורסים וקבוצות לימוד.