26/02/16
שלום רב
שמי הילית הדר ואני פסיכולוגית קלינית, בוגרת האוניברסיטה העברית. את ההתמחות הקלינית עשיתי בהדסה ע"כ במרפאה ובמחלקה הפסיכיאטרית ונשארתי לעבוד שם גם כמומחית. סה"כ עבדתי בהדסה בטיפול ובמחקר כ-11 שנים.
ברצוני להמליץ בחום על התכנית של עוצמת הרכות להתנדבות בפנימיות נוער.
עוצמת הרכות היא שיטת טיפול הוליסטית עמוקה ויעילה, שהיתה לי הזכות ללמוד אותה ולהתנסות בה במשך כחמש שנים. יחד עם כל ההשכלה הפורמאלית שרכשתי, גיליתי בעוצמת הרכות שיטה נפלאה שתרמה לי תרומה עצומה הן כמטפלת והן בחיי האישיים. אני מוצאת שהשילוב שיצרה דר' טובי בראונינג (מפתחת השיטה) בין העבודה הנפשית והרוחנית לבין הנענוע העדין וההתייחסות הישירה לגוף הוא בעל ערך תרפויטי רב.
את הכלים שרכשתי במהלך לימודי עוצמת הרכות אני משלבת מדי יום בעבודתי כפסיכולוגית עם מתבגרים ומבוגרים, ואני עדה לעוצמתם המיטיבה של כלים אלה ולשינויים המבורכים שמתאפשרים בעזרתם. גם בחיי האישיים אני משתמשת בכלים הללו רבות, והם מסייעים לי לשפר את איכות חיי.
לאור כל זאת, אני ממליצה, כאמור, מכל הלב על תכנית ההתנדבות של עוצמת הרכות בפנימיות של בני נוער. התכנית נבנתה מתוך מחשבה רבה ואחריות ובהתבסס על ניסיון נרכש בעבודה התנדבותית עם בני נוער וילדים במסגרות רווחה שונות. תכנית זו תאפשר לבני נוער לרכוש כלים להעצמה ולהתמודדות עם קשיים ומצוקות חיים, וזאת תוך התנסות בשיטה שמדגישה גם הנאה, רכות, שמחה ואת חשיבותו של היחד – שהם כשלעצמם בעלי ערך רב, בוודאי לבני נוער שמסכת חייהם היתה עתירת קשיים.
בנוסף, בני נוער שחלקם אולי חוו פגיעות גופניות שונות במהלך חייהם, יכולים להפיק הרבה גם מהנענוע העדין והמרגיע, מהחיבור לגוף ומההקשבה הישירה לו. הטכניקה הגופנית בעוצמת הרכות שמה דגש על רכות, קבלה ורגישות רבה לגבולות של האדם – מה שנראה חשוב מאוד בהקשר לבני הנוער הללו.
העבודה עם בני הנוער תיעשה תוך ליווי והדרכה של צוות המורים.
עפ"י נסיוני, ישומה של תכנית ההתנדבות יכול לתרום באופן משמעותי ביותר לכל אלה שיקחו בה חלק.

בברכה,
הילית הדר
פסיכולוגית קלינית
מ.ר. מומחה: 27-27849