פוסטים אחרונים

עוצמת הרכות עזרה לי לשחרר חסימה עמוקה מאוד של כעס ומרירות שבערו בי במשך שנים כלפי בתי החורגת. תודה.
מטופלת
הייתי חולה במחלת היאפים ומדוכאת מאוד. אני מרגישה שעוצמת הרכות נתנה לי חיים חדשים. חזרתי לעבודה ופתאום יש לי תקווה!
מטופלת
הרגשתי המון מתח בחודשים האחרונים. עכשיו אני מרגישה שהכול התנקז אל מחוץ לגופי. עוצמת הרכות עזרה לי להרגיש הרבה יותר חזקה.
מטופלת

אם גרתם פעם ליד גן ילדים או בית ספר אתם ודאי מכירים את הרגע הזה שבו נשמע קולה של הגננת הקורא לילדים לצאת ולשחק בחצר. בבת אחת השקט שלכם נמוג ואת מקומו תופס משהו שניתן לתאר כמעין גוש של רעש.

ואכן, רעש שתפיק קבוצה קטנה של ילדים, חזק מרעש שתפיק קבוצה גדולה בהרבה של מבוגרים. הילדים משתמשים בקול באופן ראשוני: הם צועקים, בוכים, צוחקים ומדברים ביחד, וככל שגילם צעיר, הם משמיעים קולות פחות מובחנים, ולכן הרעש הזה יהיה חזק יחסית. עם השנים כמובן שילדים נעשים שקטים יותר, אבל השקט מגיע עם תג מחיר שכולנו משלמים עם ההתבגרות.

מתחברים מחדש לקול המושתק
ילדים לומדים שכדי לקבל אהבה עליהם לפעמים להחניק פרצי צחוק, להימנע מצעקות ובכלל הם שומעים את המבוגרים אומרים: תהיה בשקט, אל תצרח, וגם שזה ממש לא הזמן לבכות ובטח שלא מתאים עכשיו לשיר בקול.

ברגע מסוים בתהליך ההתבגרות בו הילד עובר תהליך חיברות, שחלק ממנו כרוך בהפנמה של הוראות וחוקים של החברה, הילד הופך ל"בן תרבות" אך בו בזמן חלקים אחרים שלו מושתקים. חלקים אלה הם אותן התנהגויות או רגשות שאמנם קשה לחברה לסבול כי הם "עושים רעש", אבל הם חלקים שבלעדיהם האדם אינו שלם. אנחנו הופכים מנומסים וממושמעים, אך מתרחקים כך מעצמנו, ומוותרים על כל עומק החיוניות שבנו. את החיוניות הזו אנו מחפשים להעיר מחדש.

לכן, הטיפול בעוצמת הרכות, מנסה להעלות למודעות גם את החלקים המושתקים האלה אצל המטופל. בשלב הראשון, המטפל מעניק קבלה ואהבה ללא תנאי למטופל, ובכך מאפשר לו לחוות את עצמו כילד. בהמשך, משנוצרת אווירה מוגנת של בטחון רגשי ונינוחות פיזית בטיפול, יוכל המטפל לשקף למטופל את דפוסי חייו, וכך להוות מעין כלי המהדהד את אותם דפוסים ומעניק להם ביטוי בחדר הטיפולים.

הקול הנשמע בעת הטיפול, כמו גם דפוסי הנשימה, מסייעים באבחנה ומשקפים דפוסי חיים. בעזרת האבחנה של המטפל ושימת הלב לעוצמת הקול ולאופן בו נשמע קולו של המטופל ולדרך בה יוצא ונכנס האוויר מגופו בעת הנשימה, המטופל יכול להיות ער לראשונה לחלקים באישיותו שהיו מעין כתמים עיוורים ולהתחיל להיות מודע להם. מודעות זו תאפשר לו טווח רחב יותר של בחירה באפשרות להמשיך עם אותם דפוסים או לבחור לשנות בהם את אותם היבטים אשר לא משרתים אותו יותר.

מוזמנים להשמיע קולות לעצמכם ולהשתעשע עם הקולות ולהרגיש כמה הוצאת קול פשוטה טיפשית ולא מכוונת מביאה לנו נשימה חיוך צחוק ואפילו שמחה.
מוזמנים לנסות….אה….אה….אה….בה…בה…בהה.. גע….גע…געעעע….