פוסטים אחרונים

עוצמת הרכות עזרה לי לשחרר חסימה עמוקה מאוד של כעס ומרירות שבערו בי במשך שנים כלפי בתי החורגת. תודה.
מטופלת
הייתי חולה במחלת היאפים ומדוכאת מאוד. אני מרגישה שעוצמת הרכות נתנה לי חיים חדשים. חזרתי לעבודה ופתאום יש לי תקווה!
מטופלת
הרגשתי המון מתח בחודשים האחרונים. עכשיו אני מרגישה שהכול התנקז אל מחוץ לגופי. עוצמת הרכות עזרה לי להרגיש הרבה יותר חזקה.
מטופלת

כאשר קוראים את הכותרת "גישה לחיים בריאים", מיד מציפים את התודעה אותם הנושאים המוכרים של תזונה נכונה, פעילות גופנית קבועה, הורדת מתח ושינה טובה. אכן, רובנו מכירים את התיאוריה, מעטים מאיתנו מיישמים אותה הלכה למעשה. "עוצמת הרכות" מציעה מענה לכל אחד מההיבטים הללו, אולם היא עושה זאת מתוך נקודת מבט רחבה ושלמה יותר.

תזונה נכונה – בעזרת הנענוע, הגוף מנקז רעלים מהתאים ויוצר איזון במערכת העיכול ובכל מנגנוני הגוף. במקביל, המטפל מדריך אותנו כיצד להקשיב לגוף, להבין את שפתו ולגלות למה הוא באמת זקוק. תוך כדי הנענוע, אנו עשויים לגלות, שבמקום פרוסת עוגה נוספת חיפשנו למעשה אהבה. מכאן מתחילה הדרך לאכילה מאוזנת ולחשיפה ומימוש של צרכים אמיתיים.

פעילות גופנית – הנענוע של "עוצמת הרכות" משמן את כל המפרקים, מרחיב ומאריך את חלקי הגוף, יוצר רוטציה באזורי השלד שאליהם בדרך כלל קשה מאוד להגיע, מפזר נפיחויות, מרפה את השרירים, מסיע נוזלים חיוניים למקומות שהתנוונו, ממריץ את הדם ויוצר איזון כלל מערכתי. על כך יש להוסיף, שבעת הנענוע, גם המנענע עצמו מבצע פעילות גופנית לכל דבר בתנועותיו בטיפול וסביב מיטת המטופל.

שינה טובה – בזמן הנענוע מופרשים במוח ביו-כימיקלים החיוניים לשינה טובה, כגון אנדורפין – הורמון העונג הפיזי, המביא לתחושת הרפיה וחיוני למערכת החיסונית, וסרוטונין – אשר בין מעלותיו הרבות הוא גם מקל על ההירדמות. עובדה זו מסייעת להסביר את ההשפעה החיובית שיש לטיפולים בשיטת "עוצמת הרכות" על רציפות ואיכות שנתם של נפגעי הלם. יתכן כי זו היא למעשה הטכניקה היעילה והבריאה ביותר הזמינה היום לטיפול בבעיות שינה.

הורדת מתח והקשבה לרגש– אחת ההשפעות המיידיות ביותר של הנענוע היא ההרגעה של מערכת העצבים. הישג זה, אשר מתרחש תוך דקות ספורות בלבד, מסייע לנו להתחבר למקום רך וקשוב בתוכנו ולהבין למה אנו זקוקים באמת. הרי אחרי הכול, לא די לנו בתזונה נכונה, בפעילות גופנית ובשינה טובה, על מנת שנוכל לחוש שאנו מקיימים חיים בריאים ומלאים. כל אלו חיוניים לנו מאוד, אך אינם מספיקים בכדי להדוף מעלינו תחושות של חוסר אונים, דיכאון וכעס. לרוב נגלה, שהדברים החסרים לנו ביותר, הם דווקא חיבוק, סליחה, מנה גדושה של חיוביות שתזרום מעצמנו כלפינו, וכן גם עזרה מאחרים שיעמדו מנגד וישקפו לנו את פנינו.

 

אז כמה זמן אנחנו באמת מקדישים להנאה ולשמחה? לתרגול של אהבה? עד כמה אנחנו באמת יודעים לסלוח או לבקש עזרה?

הגיעה העת להתנסות – אתם מוזמנים לבוא ולהכיר את הדרך הבריאה של "עוצמת הרכות", להתנסות בתהליכי גופנפש עם המטפלים שלנו, או לחקור, להתפתח, ולגלות את עצמכם מחדש במסגרת התומכת של קבוצות הלימוד (קורסים קצרים או ארוכים).