פוסטים אחרונים

עוצמת הרכות עזרה לי לשחרר חסימה עמוקה מאוד של כעס ומרירות שבערו בי במשך שנים כלפי בתי החורגת. תודה.
מטופלת
הייתי חולה במחלת היאפים ומדוכאת מאוד. אני מרגישה שעוצמת הרכות נתנה לי חיים חדשים. חזרתי לעבודה ופתאום יש לי תקווה!
מטופלת
הרגשתי המון מתח בחודשים האחרונים. עכשיו אני מרגישה שהכול התנקז אל מחוץ לגופי. עוצמת הרכות עזרה לי להרגיש הרבה יותר חזקה.
מטופלת

להתגבר על אלרגיה קדחת השחת דרך עוצמת הרכות

נכתב ע"י אבי מור תלמיד במסלול להכשרת מטפלים.

מבקש לשתף אתכם בתהליך ריפוי עוצמתי שעברתי במסגרת לימודי שנה א' בעוצמת הרכות

תקציר:
מאז ילדותי בתקופת המעבר מהחורף לאביב אני שוכב במיטתי גונח ממחטות נייר ספוגות בנזלת אלרגית, שיעול טורדני ודלקת בעיניים. המצב הזה נמשך 3 חודשים כמו שעון שוויצרי, אני סובל מאלרגית קדחת השחת יותר מ 55 שנה. אני שונא את המצב הזה. במיוחד יש לזה קשיי נשימה. מה הגורם לזה אני לא יודע בדיוק מהבדיקות שעשיתי אמרו לי שאני אלרגי לאבק, עץ זית, שערות חתולים, ושינויי מזג האוויר. אז הוצאתי את החתול הג'יג'י שלי מהבית. קניתי רובוט שמנקה אבק כל יום, החלפתי את השמיכות מפוך לפוך סינטטי, הורדתי מוצרי חלב, שינית תזונה לתזונה בריאה טבעונית ושום דבר לא עוזר לתקופת מעבר זאת, הרפואה המערבית מציעה תרופות שנקראות אנטיהיסטמין, שהן מקלות אבל מרעילות את הגוף החכם שלנו, כדורים אלה יש להם תופעת לוואי מסוכנת ביותר של אי סדירות בקצב הלב. תופעות נוספות שהם מרדימות במשך היום. לעיניים סטרואידים שיכולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים  לראיה. הגישה הנטורופטית ממליצה על הורדת הגלוטן, צמחי מרפא כמו שן הארי וסרפד ותוספי מזון ויטמינים ומינרלים. כל הטיפול הזה מאד מקל עלי ומוריד באחוזים רבים את עוצמת האלרגיה ואת תכיפות ההתקפות.

 

טיפול בעוצמת הרכות

הגעתי בתאריך 17.2.2016 לטיפול בעוצמת הרכות אצל ניבה גל, זה שבועיים שאני סובל מאד מהאלרגיה, כל התסמינים עובדים, דלקת בעיניים, קשיי נשימה, התעטשויות כל כמה דקות, ונזילה לא פוסקת של נזלת אלרגית מהאף. לאחר שסיפרתי לניבה את הרקע איך שהאלרגיה תוקפת אותי כל שנה, היא שאלה אותי את השאלה הבא: איך אתה תוקף את עצמך ???, התגובה שלי הייתה צחוק מעורב עם  שיעול. בהתחלה לא ידעתי מה לענות, עלתה ההתנגדות לשאלה, עניתי שאני לא תוקף את עצמי, אבל אני כן תוקף אחרים במודע או לא במודע. את עצמי אני לא תוקף אבל במחשבה עולה תמיד סיבה תוצאה, אם אני עושה משהו נגד חוקי הטבע מיד אני חוטף על זה.

אסטרטגיית הטיפול שניבה החליטה לעשות כאן זה שימוש בשני כלים של עוצמת הרכות:
גשטלט והפעמה ממוקדת באזור החזה והראש

  1. גשטלט – ניתן להבין את תאוריית הגשטלט באמצעות משפט מפתח אחד, "השלם גדול מסכום חלקיו". כוונת משפט זה היא שישנה באדם תבנית תודעתית ראשונית המפרשת את הגירויים החושיים, ואף רואה או משליכה את חוקיה על הקלט החושי, ופירוק תבנית זו לחלקיה, ובחינת הגירויים באופן מבודד ואטומי. טענתם של אנשי הגשטלט הייתה, כי אין טעם בפירוק התהליכים המנטליים למרכיביהם, כיוון שהתהליך המנטלי הוא 'יותר' מצירוף פשטני של מרכיביו. 
  2. הפעמה ממוקדת באזור החזה והראש. הפעמה מיוחדת שפותח את מערות האף ופותחת חלון לתודעה גבוה יותר ,והפעלת הצ'קרה  של העין השלישית.



כלי ראשון – גשטלט
ניבה הושיבה על הכיסא את האלרגיה שנמצאת בגוף שלי ובקשה שאדבר אל האלרגיה. מה יש לך לומר לאלרגיה?
אבי מור אמר לאלרגיה:

  • את גורמת לי להמון סבל.
  • את פוגעת לי באיכות החיים.
  • גורמת לי להיות במצבים לא נעימים בין חברים.
  • את תוקפת אותי בזמן הלא מתאים.
  • מה יש לך לחפש אצלי?
  • את פוגעת לי בעיניים בנשימה.
  • אני לא אוהב אותך אלרגיה.
  • הייתי רוצה שתסלקי ממני.
  • הייתי מעדיף שלא תהיי אצלי.

החלפת תפקידים אבי מור יושב על הכיסא ועונה במקום האלרגיה:

  • אבי מאד נעים לי אצלך.
  • לא נראה לי שאתה סובל יותר מידי.
  • מזכירה לך שאתה הוצאת מלא פטורים בצבא בזכותי .
  • זה שאתה לא אוהב אותי זה טבעי …
  • אני צריכה מקום לשהות בו שלושה חדשים.
  • תמיד אבוא לבקר אותך.
  • זה שאתה לא אוהב אותי זה טבעי …

במחשבה פנימית

  • המפתח לשיחה כאן זה המשפט "אני לא אוהב אותך אלרגיה"
  • אני לא מקבל את האלרגיה, לא מקבל את החלק הזה שבי.
  • התנגדות יוצרת יותר התנגדות כוח יוצר כוח נגד.

 

כלי השני – ההפעמה

שכבתי על הגב, והיה לי קשה לנשום, קבלתי הפעמה על החזה, משהו שדומה להפעמת הליבה, לאחר הפעמת החזה שהרגיעה את הנשימה הפעימה ניבה את הראש, באזור המצח והעיניים. לאחר כ 10 דקות של הפעמת הגולגולת, נפתח משהו וראיתי דמות עגולה עם ראש קטן וידיים ארוכות, הגוף העגול היה בקוטר של כמטר, הראש היה לבן הפנים לא ברורות, רגלים קצרות אבל הידיים ארוכות. עכשיו אני ניצב פנים מול פנים מול האלרגיה. ניבה אומרת חבק אותה ….. זה ממש קשה לחבק את מי שעושה לך כל כך הרבה סבל ואתה יודע שאתה לא סובל אותו ומה שאתה מבקש זה שיעוף מהחיים שלך כמה שיותר מהר. ניבה מתעקשת תגיד לה שאתה אוהב אותה ואתה מחבק אותה………  לא יודע מאיפה לקחתי את הכוחות לעשות את האופס הזה. אמרתי לאלרגיה ……..אני אוהב אותך ומקבל אותך ותישארי כמה זמן שאת רוצה צריכה. מה שקרה עכשיו זה שהדמות המפחידה הזאת החלה לקטון הכדור הגדול הזה החל לקטון ולקטון עד שנהיה ממש  קטן. תסמיני האלרגיה לא עזבו אותי הם המשיכו עוד כמה שעות לאחר הטיפול של ניבה. למחרת קמתי בבוקר ואמרתי לאלרגיה שאני אוהב אותה ומקבל אותה וזה מדהים. ממש מדהים קמתי הבוקר האלרגיה אמרה "בוקר טוב" ונעלמה כבר כמה שעות. ביום חמסין של 29 מעלות לקראת סוף שבוע מלא תהפוכות במזג אוויר. האלרגיה תמיד מרימה ראש גדול. והפעם אחרי הטיפול של עוצמת הרכות והדברים שאמרתי לה בבוקר זה רגוע. אין דלקת בעיניים. אין שיעול, אין התעטשות ממש נס….. אני מצהיר מקבל באהבה את כל החלקים שבי הפנימיים והחיצוניים. נראה לי שבעזרת טכניקה זאת אפשר להתגבר על הרבה מחלות שתוקפות את גופנו, פשוט לקבל את זה לא להתנגד לזה ואז זה יעבור מהר. אמן  עכשיו עבר כשבוע מהטיפול שינויי מזג האוויר משמעותיים ואלרגיה לא מרימה ראש, כל בוקר אני ממשיך לדבר איתה ואומר לה שאני אוהב אותה והרגשת השחרור מהאלרגיה מדהימה.

באהבה לכולם
 
אבי מור
מטפל הוליסטי – תזונאי טבעי MAED
יועץ לבריאות טבעית
מומחה לטיפול בצומות