המלצה מאת ד"ר דוד צדוק קראוס P.h.D., C.G.T.,D.D., DHL.Reiki M. על עוצמת הרכות.
דוד הינו מטפל קליני, הוכשר והוסמך בתרפיית הגשטלט מטעם אוניברסיטת ת"א, מרפא, חוקר ומרצה.

עוצמת הרכות, מוכרת לי היטב ואישית דרך עבודתו הטיפולית המדהימה של מר מיכאל מיר, מטפל בכיר ומוסמך התוכנית, קריאה על השיטה ובמסגרת כנס מרוכז שהתקיים במרכז הירידים בו חוויתי את השיטה בעצמה ופגשתי והכרתי את המורים ומפתחת השיטה, גברת טובי בראונינג – המופלאים.

ייחודיותה
עוצמת הרכות הינה אחד הגילויים המעניינים והמקוריים ביותר ברפואה האוניברסלית הוליסטית. אמנם בולטים מרפאים משופנהאור דרך הפסיכואנליזה והפסיכולוגיה האליטית של פרוייד ויונג ועד לפסיכולוגיה ההתנהגותית והגשטלט. אולם עוצמת הרכות הינה הראשונה שהכניסה לגבולות הרפואה הקיומית הוליסטית את ההרחבה הקיצונית של ההוויה בדמות התינוק הפנימי והיא אחת התרומות החשובות של ימינו ויש להחזיק בה.
עוצמת הרכות היא שיטה המחזירה לתמונה את הבנת האדם במישור עמוק ורחב ביותר, האדם כהוויה תבניתית שהינה אנושית ומובנת. היא מבוססת על ההנחה כי אפשרי הוא שיהיה מדע-האדם שאיננו מפצל את האדם בין האובייקטיביות שלו  לבין תחום הסובייקטיביות ואיננו הורס את אנושיותו בו ברגע שהוא חוקר אותו. השיטה מאחדת מדע אובייקטיבי עם אונטולוגיה סובייקטיבית והופכת לשלמות ממשית אחת, על כן אין זה מוגזם לומר, שאיננו רק דנים כאן בשיטה חדשה, לעומת שיטות אחרות, אלא בגישה מהפכנית לחיים, לבריאות ולריפוי דרך שמחה והנאה במקום כאב.

שיטת ריפוי הפועלת מעצמה
מאחר שבבסיסה של השיטה קיימת אנרגיה בעלת מודעות, העצמה וקבלה עצמית משלה, היא יודעת לאן, מתי וכמה צריך להגיע לגוף. השיטה אינה זקוקה להדרכה מצד המטפל ואף לא יכולה לקבלה, מכיוון שאנרגיה זו מתקשרת עם התינוק הפנימי של המטופל, שואבת את המידע הדרוש לה מאנרגיה לא נראית ומתאימה עצמה לצרכיו של המטופל. לכן אין המרפא צריך להחליט איך ובמה לטפל, כל שעליו לעשות הוא – לאפשר לאנרגיית התינוק הפנימי לזרום דרכו בדרך ההפעמה (הנענוע) של איברי הגוף ולסמוך על החכמה הטבעית הטבועה בה. מצב זה מאפשר למטופל לזהות בתוך עצמו דפוסי חסימה פיסיים, נפשיים ורוחניים אותם יכול לבחור להחליף בדפוסים חיוביים ובונים, שיאפשרו לו להיות בזרימה הרמונית ומאוזנת עם עצמו ועם סביבתו. כתוצאה מכך, השיטה הפשוטה של ההפעמה המרוכזת והאינטנסיבית על איברי הגוף מן הראש ועד לרגליים, היא הוכחה כיעילה ביותר.

שיטת ריפוי פשוטה ועממית
נוכחתי כי היכולת שלי  ללמוד ולגעת בתינוק הפנימי אינה מותנית בידע קודם, בכישרון כלשהו או בהתמחות ממושכת. נוכחתי לדעת שכל אחד יכול ללמוד את השימוש בה. ברגע שילדים או מבוגרים למדו הפעמה הם יוכלו להתחיל מיד לעסוק בעצמת הרכות. אחד היתרונות המופלאים של עוצמת הרכות שלמדתי הוא היכולת הפשוטה והגישה הבסיסית לטפל בעצמך בדיוק כמו באחרים. היא קיימת בכל היצורים החיים, והיא זו הזורמת באמצעות הפעמות מרוכזות כאשר אנו מטפלים במישהו בעזרת עוצמת הרכות. פשטות הטיפול היא נחלת מפתחת השיטה בראוינינג המביאה את המטופל לשלמות מודעת ורגשית בוגרת.

איכויות הטיפול
עוצמת הרכות, מגבירה את המודעות בהווה, ובכך מאפשרת למטופל לגלות מחדש איך הוא מפריע לתפקוד של עצמו. מודעות בהווה נעשית כלי לחשיפת אותם צרכים, וכלי לגילוי מחדש של הצרכים בהם מונע המטופל מעצמו מלממש צרכים אלה. קיומה של אנרגיית התינוק הפנימי אומתה לדידי במסגרת ההתנסויות שחוויתי בשיטת עוצמת הרכות  עם מיר והכרתי בחשיבותה, לשם יצירת תהליכים פסיכוביולוגיים חשובים לריפוי טבעי. בכול עת שחוויתי את שיטת עוצמת הרכות חשתי התעצמות של חמישים אחוז לפחות בכוח אנרגיות הריפוי שלי. הטיפול בעוצמת הרכות אפשר לי להתנהג על בסיס מקסימום אינפורמציה ולהתייחס לא רק לגורמים הרלוונטיים בתחום החיצוני אלא גם לאינפורמציה רלוונטית מתוך העולם הפנימי שלי. אולם בשעה שאצל הגשטלט מקור האפשרות הוא מהארצי, אצל שיטת עוצמת הרכות מקור האפשרות נובע מהחלק הפנימי שבי – "התינוק הפנימי" שהינו בחינת הלידה מחדש, חיים חדשים מלאים ומאושרים. באמצעות ההפעמות שחוויתי ע"י מיר נרפאתי מכאבי גב, ראש וצוואר, מפרקים. הטיפול  גרם לי לחוש שאני חי חיים שלמים, לנשום נשימות מלאות ומזינות בקצב הטבעי.  הטיפול  שיפר פלאים את איכות השינה, מנע חרדות, הגביר את זרימת הדם ובעיקר הביא לי שמחה וחדוות חיים, אופטימיות, שקט נפשי, שיפור עצמי ותחושת שלווה ואהבה, תודעה גבוהה, בטחון וקידום הקשר ביני ולבין עצמי ובין סביבתי. ומעל הכול עוצמת הרכות עזרה לי להגיע לרמת מודעות עצמית רחבה ומעמיקה יותר, לרגשותיי, לנשימותיי , לגופי, למחשבותיי, ולסביבתי. עודדה אותי להיות מודע לצרכים האמתיים ולפתחם ולספקם. השליטה על הנשימה הובילה את הנשמה, והשלווה הפכה לי לטבע שני.

שיטה בטוחה
מכיוון ששיטת עוצמת הרכות מודרכת ביסודה ע"י המודעות, האחריות וקבלת האני על מנת לתקשר עם התינוק הפנימי שבי, היא לעולם לא תזיק, היא שיטה בטוחה, היא תמיד תתאים עצמה לצרכי המטופל ותשפיע עליו בדיוק כפי שדרוש לו כדי להירפא. אין לחשוש מהענקת שיטת עוצמת הרכות. כמו כן, היות והמטופל והמטפל אינם מתערבים בתהליך הריפוי עצמו, האגו אף הוא אינו שותף לתהליך ובכך מתאפשרת זרימת מודעות פנימית טהורה. בלשון אחרת אני אומר שהשיטה מנווטת ע"י נענוע או בלשון בראונינג ע"י "הפעמה" את דרכה באבחון ובאיתור המחשבות והרגשות השליליים, ובריפוי הבעיה עם הינתקותה והיעלמותה. עוצמת הרכות מטהרת מיישרת ומרפאת את מעברי האנרגיה החסומים, ומאפשרת לכוח החיים לזרום מכוח הריפוי הטבעי הפנימי באופן בריא ולא מזיק. שיטת בראוינינג מסיבה את מודעותו של המטופל בצורה בטוחה, לאנרגיות דיסהרמוניות – חסומות שנוצרו עקב התנגדויות מפני תהליכים בלתי מודעים בהווייתו של התינוק הפנימי שבאדם. התנגדויות שבתינוק הפנימי יצרו הפרות בהתנהגות, בחשיבה ובזיכרון, חסמה אנרגיות, הגבירה עוויתות שרירים ורגשות עצורים, טפחה כאבים כרוניים. הפרות אלה  נרפאים  ללא תופעות לוואי אלא בדרך הכוחות המדהימים של הריפוי הטבעי שבאדם.

חוויה עצומה
כאשר המטופל מדבר על רגשותיו, על דברים אחרים שעדיין מעסיקים אותו קל לו יותר להימנע מלהרגיש באמת את הכאב, השמחה, הכעס או הצער. ההתנסות בהבאת התינוק הפנימי למודעות הגלויה ואמירת הדברים שצרכים להיאמר בעידודו ע"י שניהם (האני הגלוי והתינוק הנסתר) הינה חוויה עצומה ולעיתים קרובות היא אף עוזרת לסגור חוויות שלמות (גשטלט)לא גמורות אחרות הקיימות עדיין בחיי המטופל. כאשר הגשטלט נסגר, המטופל מתנסה בתחושת רגיעה ושקט. המטפל מבחין הרגשה זו היטב ובברור בפני המטופל, בתנוחות גופו ובנשימתו. ההתקשרות עם התינוק הפנימי עוזרת למטופל להפוך מצבים מטושטשים לא פתורים מן העבר לחוויה ממוקדת ועמוקה בהווה. היא מבהירה פיצולים וקוטביות באישיותו ועוזרת לו בתהליך יצירת המרכז שהוא כה חיוני לתפקוד יעיל וטוב של אישיותו.

המטפל ער ורגיש לקוטביות, מכיוון שהוא מודע לכך שהאנרגיה יכולה להתפצל לשני ניגודים בתינוק הפנימי כמו "המנצח" ו"המנוצח", החלש והחזק, המקריב והקורבן וכדומה. המטפל מסייע לעשות אינטגרציה של שני החלקים המנוגדים שבתינוק הפנימי הנאבקים זה בזה בחוסר תועלת. לדוגמה הפיצול בין התינוק ה"מנצח" והתינוק ה"מנוצח": קולו של ה"מנצח" מטריד והוא מענה את ה"מנוצח" בביקורת בעוד ש"המנצח" מגיב בכוח נגד. התינוק משחק את האומלל והלא יודע ובכך הוא מתחמק מדרישותיו האינסופיות של התינוק ה"מנצח". שני הניגודים האלה חיים יחד בחיים של תסכול הדדי וניסיונות ממושכים לשלוט אחד בשני. מאבק כרוני זה מונע מהאישיות לחיות חיים מלאים, אנרגטיים והרמוניים. המטפל ער להתהוות ניגודים שכאלה והוא מסייע להביא את השניים הללו לידי שיתוף פעולה ויצירת מרכז משותף.

יתירה מזו, כדי לעורר נטילת אחריות על התנהגות, רגשות ומחשבות המטפל מבקש מהמטופל לנסות לדבר בגוף ראשון. ומברר שוב ושוב את הצרכים ובודק מה היכולת לקבל ולתת. המטפל מסב את תשומת הלב של המטופל לרגשות, למתח התמידי שבין הצרכים של שני התינוקות שבתוך המטופל ולמצוא את האיזון שבין השניים, כדי לחזק את תחושת האחריות. במקום לראות את האדם כאילו הוא רק סידרה של תגובות מותנות, קורבן לקפריזות של גורל בלתי אישי, רואה המטפל במטופל הוויה שיש לה אפשרויות בחירה. לכן עצמתה של שיטה זו ממוקדת ופועלת כל הזמן לקראת קידום והרחבת תחושת המטופל לקחת אחריות לרגשותיו ולהתנהגותו.

בראונינג מאמינה, שכל משמעות האדם הוא באחריות העשייה העצמית  – "להשתנות, להיפתח, לזרום ולהתחדש  – לנצח…"(עוצמת הרכות עמ' 286) ולא אדם אחר עושה זאת. יתר על כן אני למד מכתביה כי כל תכלית השיטה בין השאר היא להכשיר את המטופל שלא יהא תלוי בזולת. לכן, הכוח המניע להצלחת השיטה היא בלקיחת אחריות לחייך, שמוכן אתה לעמוד ברשות עצמך, וזוהי בשלותך. לא פלא שאם משווים את הפסיכואנליזה המטפחת את הגישה "האינפנטילית", שהמטופל אינו אחראי, אלא תסביך אדיפוס אחראי לא קשה לדעת מאיפה המציאה הנערה את טראומת הילדות – הצפייה לגן שושנים, מתוך הספור: "מעודי לא הבטחתי לך גן של שושנים" מאת חנה גרין. הייתכן להצדיקה במשוגעות, בחולי של זיכרון העבר?! התבל לא נבראה כדי לענות על ציפיות בני-אדם, ואף בני-אדם לא נולדו כדי לענות על ציפיות של תבל.

האחריות הזאת, יכולת עצומה ומחוללת של האדם להיות אשר הינו (ה"קבלה" ו"העצמה" העיקרים של שיטת עוצמת הרכות) אותו פרלס, אבי טיפול הגשטלט בטא בעזרת המלה "אני" בתפילת התבנית שלו:

"אני עושה את שלי, ואתה עושה את שלך
לא נולדתי כדי לענות על ציפיותיך
אף אתה לא נולדת כדי לענות על שלי
אתה-אתה, ואני-אני
אם ירצה המקרה ונמצא איש את רעהו – מה נאה!
ואם לא נמצא – עלינו להשלים עם כך"

בברכה

ד"ר דוד צדוק קראוס P.h.D., C.G.T.,D.D., DHL.Reiki M.
מטפל קליני, הוכשר והוסמך בתרפיית הגשטלט מטעם אוניברסיטת ת"א, מרפא, חוקר ומרצה.


אירועים קרובים בעוצמת הרכות:



ד"ר דוד צדוק קראוס פרסם ספרים:

http://www.2all.co.il/GalleryPicShow.asp?ID=2033

http://www.2all.co.il/Web/Sites/zadok_krouz/

http://www.abebooks.com/Victory-Life-Over-Death-Studies-thought/841501685/bd

http://www.e-mago.co.il/phorum/read-9-903-903.htm

http://www.hollanderbooks.com/cgi-bin/hollander/37240.html

https://www.articles.co.il/article/96579/+zadok+krouz+%C2%A9+ON+THE+PURPOSE+OF+MAN++Part+2

 

ומאמרים:

http://www.articlesbase.com/goal-setting-articles/the-concept-of-love-265377.html

http://www.reader.co.il/authors/1203/zadok-krouz/newest.

https://www.google.co.il/?gfe_rd=cr&ei=DdvRVvyUNumG8Qe5_6zABw#q=zadok+krouz+%D7%92%D7%A9%D7%98%D7%9C%D7%98

http://gestalt-il.org/articles.html

http://www.academics.co.il/Articles/Article17262.aspx
http://idir.co.il/articles/12715/1/———zadok-krouz/Page1.html

http://www.maker.co.il/3_17613/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8/%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%AA%D7%A8%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%A9%D7%98%D7%9C%D7%98-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%A1%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%AA-zadok-krouz.html

http://www.maker.co.il/3_17613/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8/%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%AA%D7%A8%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%A9%D7%98%D7%9C%D7%98-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%A1%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%AA-zadok-krouz.html

http://cafe.themarker.com/post/1677334/

http://forums.walla.co.il/viewtopic.php?f=1077&t=11903341

http://cafe.themarker.com/topic/1677306/

http://cafe.themarker.com/topic/1770864/

http://www.kipa.co.il/community/show/6205288

http://www.maker.co.il/5_2918/%D7%9B%D7%95%D7%AA%D7%91%D7%99-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/zadok-krouz.html

https://www.articles.co.il/author/2006