לכל אחד מאיתנו יש אמונה מגבילה על עצמו, בדרך כלל גם יותר מאחת. אני למשל מאמינה בכל מאודי שאין לי שום חוש טכני, יש לי חרדה מהמחשב, ומכל מה שמריח טכנולוגיה.
כמטפלת ומורה אני פוגשת את החסימות האלו בכל ההיבטים האפשריים.
אני לא….
ואני בטוח שלא….
מה שמדהים אותי כל פעם מחדש זה כמה עוצמה יש מתחת לאמונה המגבילה של כל אחד. ברגע שמוצאים ולו סדק קטן אחד במעטפת האטומה ששמנו על חלק מסוים בנו, יוצאות משם עוצמה ושמחה עצומים. כך למשל תלמידה שהאמינה שבחיים לא תעמוד על במה, מגלה בתוכה כישורי משחק מדהימים,או אני שחשבתי שבחיים לא אשתמש במחשב, גיליתי לשמחתי שזה יותר קל ממה שחשבתי, ועוד ועוד.

אז מה אני רוצה להגיד?? שלכל אחד מאיתנו יש אמונות שמגבילות אותו, אבל יש לנו גם השתוקקות להתנסות בדיוק במה שכל כך נראה לנו קשה, ודוקא ההתנסות בקושי מעצימה ומשמחת אותנו. זכרו למשל כמה שמחה יש בתינוק שהצליח לבצע צעד ראשון לבדו.

 

מה עושים?
כמטפלת ומורה בשיטת עוצמת הרכות אני רוצה ללמד אתכם מילה חדשה מתוך הלכסיקון של השיטה, oops [ראשי תיבות של out of patterns] או בעברית אופס, שהוא יציאה מהדפוס. עלינו לבחור במודע לעשות משהו שאנחנו לא רגילים לעשות או אפילו נמנעים, ואז לבדוק מה התחושות ומה התגובות למה שעשינו. אני בטוחה שתגלו שיש בזה המון עוצמה, גילוי וחידוש.

אני מאמינה גדולה ביכולת של כל אחד להרחיב את גבולותיו הרבה מעבר למה שהוא מאמין שהוא יכול, וגם ראיתי זאת קורה אינספור פעמים. שמחה לחלוק איתכם את נסיוני וראית העולם שלי.

רותי טנר
מטפלת בכירה ומורה בשיטת עוצמת הרכות.

רותי טנר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מזמינה אתכם לחלוק איתי כאן את האופסים שבחרתם לבצע,
זכרו הכל מתחיל מאופס אחד קטן.

בית הספר של עוצמת הרכות מקיים פעילויות ארוכות וקצרות, בתל אביב וירושלים.

מוזמנים למלא את הטופס ולהצטרף לרשימת החברים ולקבל עדכונים.

לשאלות ובירורים נוספים: 052-8336980