מי לא רוצה להרגיש "מיוחדת"?

כמה נעים לנו לקבל תשומת לב, מילה טובה, טפיחה על השכם.
כמה חשוב לנו לקבל אישור מאחרים ולדעת ש"אני בסדר".
כמה רחוק נהיה מוכנות/ים ללכת, מה נהיה מוכנות/ים לעשות כדי להרגיש מיוחדות/ים יותר מהסובבות/ים אותנו.

האם אנחנו באמת מיוחדות/ים?
האם ההשוואה המתמדת ביננו לבין הסביבה מיטיבה איתנו? האם היא מיטיבה עם הסביבה?
או שהיא דורסנית, לנו? להם?

תחושת המיוחדות מאוד חשובה לנו בעיקר בתקופת ההתפתחות הראשונית שלנו, אך ממשיכה להיות חשובה גם בהמשך מהלך חיינו.
ה"מיוחדות" שלנו מהסביבה שלנו מקנה לנו ביטחון עצמי. המיוחדות שלנו מבדלת אותנו מאחרות/ים, נותנת סיבה נוספת להצדיק חיבור אלינו. היא נותנת את הגוון שמיוחד "רק" לנו.

דר' טובי בראונינג, מפתחת השיטה "עוצמת הרכות" מכנה את הצורך שלנו להיות מיוחדות/ים כסוג של מחלה או התמכרות שנקראת "מיוחדיטיס".

למה אני רואה את המיוחדות כמחלה?

סיבה אחת היא, שכדי להיות מיוחד/ת מהסובבות/ים אותי, אני צריכ/ה להשוות את עצמי אליהן/ם – כל הזמן.
כלומר, נקודת הייחוס שלי חיצונית לי, תלויה במשהו שאין לי אפשרות לדעת באמת מה הסיבה שהאחר/ת עושה מה שהיא/הוא עושה. אני לא יכול/ה לדעת בוודאות למה היא/הוא מתנהג/ת בצורה שהיא/הוא מתנהג/ת.
משמעות הדבר בדרך כלל – ביקורת פנימית מתמדת על כל מה שאני עושה, בלי אפשרות להשלים עם מה שאני.

סיבה נוספת שמיוחדיטיס היא מחלה; כדי להיות מיוחד/ת מהסובבות/ים אותי, עליי להוכיח ש"הם" פחות ממני, כלומר ביקורת חיצונית ואפילו דורסנית כלפי הסובבות/ים אותי.
משמעות הדבר, התרכזות מתמדת ב"מה לא טוב" אצל האחר/ת. המיקוד הזה עובר גם אליי וכך אני מתמקד/ת כל הזמן ב"מה לא טוב" וזה מה שאני מקבל/ת – לא טוב.
אז, אם להיות מיוחד/ת כלכך לא בריא לנו, למה יש לנו צורך כלכך גדול להתבלט ולהוכיח את עצמנו?

אני ממשיך ללמוד ולגלות שבדרך כלל התשובות שאנחנו מחפשות/ים בחוץ – נמצאות אצלנו, רק שכחנו איך להקשיב.

בטיפול בעוצמת הרכות אנחנו מתרגלות/ים את ההקשבה הזאת פנימה. חוקרות/ים בעזרת התחושות, הרגשות, הצרות והסבל שלנו. נכון, תחושות, רגשות, סבל וצרות אינם מיוחדים רק לנו – האמת, הם מאחדים את כל המין האנושי.
אך כל תחושה או צרה מתאפיינת בדרך אחרת אצל כל אחת/ד וכל סבל ורגש מופיע בצורה ייחודית לאותו אדם.

אני מציע לשנות את המילה 'מיוחד/ת' לייחודי/ת אופס! איזה הבדל!!

בתוך תהליך הטיפול בעוצמת הרכות נאפיין ונחקור עוד ועוד את הסוגיות הכואבות לנו, הן בגוף הן בנפש – בגופנפש.
בעזרת הכאב, הסבל, הרוגע וההנאה. נחשוף עוד ועוד חלקים שחבויים בנו, חלקים לא מוכרים, חלקים שפועלים "מאחורי הקלעים" – בחושך ומשפיעים עלינו כל הזמן. ככל שנגלה חלקים אלה ונביא אותם אל האור, אל המודעות נגלה מה מייחד אותנו מכול אחת/ד אחר/ת. בלי להשוות, בלי לרמוס.
ככול שנכיר עוד ועוד את החלקים שמייחדים אותנו, נהפוך אותם לחלקים גלויים, שבעזרתם ומתוכם נוכל לתמודד עם האתגרים שבאים בדרכנו.
גם הסביבה תגיב אלינו בתשומת לב ובהקשבה.

איך להשתמש בייחודיות הזו לטובתי?

אז אם הקשיים שלי, הצרות והסבל שלי מייחדים אותי. אם מה שמהנה ומשמח אותי, מייחד אותי. אפשר לחקור אותם, לגלות מה בעצם "הם" אומרים לי על עצמי?

מה שמשמח אותי ומה שמקשה עליי מסתיר בתוכו את מה שחשוב לי באמת.
מתחת ומאחורי כל אלה נמצאות האמונות שלי, הערכים שלי.
כשאני מיושר/ת איתם – אני שמח/ה וטוב לי.
כשאני לא מיושר/ת איתם, פועל/ת נגדם – קשה לי ורע לי.

בהסתכלות הזאת, דווקא הקשיים שלי באים להצביע לי איפה אני פועל/ת נגד הטבע שלי? איך אני לא מיושר/ת עם הנשמה שלי? – עם עצמי.
שם יש את האוצר הרגיש שמייחד רק אותי, הזוית שרק אני יכול/ה להביא לעולם – מתוך עצמי.

פיתוח יכולת טבעית להביא את הייחודיות והיופי הפנימי שבי, לא תמיד זמינה לי בצורה אוטומתית. התרגלנו לצפות שמישהי/ו אחר/ת ת/יאיר עלינו, ת/ישים לב כמה יופי יש בנו.
בכדי שאני יאיר על היופי הפנימי שלי, כאמור, עלי להתמודד ולגלות את הקושי הכאב והסבל שלי. לרובנו קשה עד בלתי אפשרי לעשות את ה"עבודה" הזאת לבד.

למה כדאי לבוא לטיפול?

למה קשה ומאיים כל כך לבוא לטיפול?
בעוצמת הרכות אנחנו מזהים את הדפוסים האוטומטים האלה. דפוסים שלמדנו בצורה לא מודעת, להשתמש בהם כדי להתמודד עם המציאות. להתמודד עם כל מה שקורה או קרה לי, ממקום שעוד לא בשל לראות, להבין ולהפנים שבעצם כל הקושי שלי, מקורו בי.
כל עוד אני מצפה שמישהי/ו אחר/ת ת/יראה אותי ואת מה שמיוחד בי, אני מתעלמת/ם ואפילו מדכא/ת את האור שכל כך ייחודי לי – זהו סבל גדול מאוד!

בטיפול מתרגלים ומפתחים דפוסים חדשים להחזיר את יכולת ההקשבה הטבעית שלנו. דרך החיבור וההקשבה אפשר ללמוד מה מתאים ונכון לנו בכדי להתחבר לעוצמה שקיימת בנו. להתחבר למקום מלא התלהבות, אותנטיות ופשטות.
עוצמת הרכות היא שיטה הוליסטית/שלמה, היא מאפשרת ריפוי עמוק ושלם. הטיפול משלב שיחה ייחודית ועבודה עם הגוף שנקראת "הפעמה". ההפעמה מתבצעת בלבוש מלא, בנענוע עדין של הגוף בקצב לב העובר. קצב שמעורר את יכולת הריפוי הטבעי של הגוף, משרה תחושת ביטחון ורוגע.

ההוליסטיות שבגישה של עוצמת הרכות מאפשרת לטפל במצוקה נפשית ובבעיה פיזית, כאחד. בין שהכאב או המחלה ריגשיים/נפשיים ובין שהם כאבי גוף (עצמות ושרירים) ומחלות של הגוף (דלקת, וירוס ומחלות קשות) המטרה היא לאזן ולהביא למודעות.

אני מזמין אותך לטיפול!

כי לבד, באמת באמת קשה לסגל דפוסים והרגלים אחרים מאלה שמוכרים לנו כלכך. כי שיקוף ממקור חיצוני במרחב מלא בסבלנות, הכלה והקשבה. נטול שיפוטיות וביקורת, מאפשר לחשוף את האור שכלכך ייחודי לכל אחת ואחד מאיתנו.

מיכאל מיר
מטפל בכיר בשיטה
052-4877100