רויטל 4בגיל 37 הגעתי לעוצמת הרכות. לא האמנתי שכמה חודשים לאחר מכן אהיה בזוגיות אחרת לגמרי ממה שהכרתי ואהיה אימא. בכלל לא חשבתי להיות אימא.

הכרתי בן זוג שהמסר שלו הפוך לגמרי ממה שהכרתי – בן זוג מפרגן, בוטח, לא מזין את המקום של הפחד אלא מזין את המקום של העוצמה.

מאת: הדס קדמיאל. פורסם במרץ 2017

'רציתי משהו אחר אבל לא ידעתי איך עושים את זה'

מגיל  15 אני מחפשת משהו, כבר בתור ילדה לא הסתדר לי העולם, כל האמירות ש'ככה החיים' לא סיפקו אותי. חיפשתי שמישהו ייתן לי תשובה מה אנחנו עושים פה באמת? הייתי מתהלכת בתחושה שאין לי קרקע מתחת לרגליים עם המון חרדות.
מערכות היחסים שהיו לי, היו מושתתות על תלות, על הצורך שלי לא להיות לבד – זה היה צורך קיומי. הייתי כמוו ילדה אבודה לחלוטין, לא ידעתי מה זה להיות עם עצמי ולא הייתה לי שום ידיעה שאפשר אחרת. 
הייתה לי מחשבה ורצון שיהיה אחרת, שאהיה עצמאית ולא אהיה תלותית, אבל לא ידעתי איך עושים את זה.
הייתי במערכות יחסים לא בריאות, אחרי שיצאתי ממערכת יחסים אחת, מהר מאוד הייתי נכנסתי לאחרת. פחדתי להיות לבד איתי.

לגלות שהכול הפוך

הייתי מאוד מושפעת מהדברים שהחברה אומרת ש 'צריך', כל הזמן היה נדמה לי שאני צריכה להיות אחרת ממה שאני. זה אחד הדברים שגרם לי להתהלך המון שנים בתחושה תלושה ומעורערת. כשבאתי ללימודים בעוצמת הרכות, למדו אותי שכל מה שקורה זה לטובתי, זוהי האהבה שהחיים נותנים לי, ומהמקום הזה אין שיפוט, אין הגדרות. ואם כך, אז אני בסדר, אני נורמלית. פתאום יכולתי לנשום.

אהבה ללא תנאי

ככל שהעמקתי בתהליך שלי בעוצמת הרכות ראיתי כמה עיוות יש בחברה שלנו, השקר הפך להיות האמת. רואים את זה בכל מקום מסביבנו- במדיה, בפרסומות, בחינוך, במערכות יחסים בין אנשים. למדתי שאין קשר בין האהבה שמדברים עליה לבין האהבה האמתית. האהבה שמדברים עליה היא אהבה עם תנאים ואם היא כך, היא בטוח תגמר בשלב מסוים.

אם אני אוהבת את בן הזוג שלי בזכות מה שהוא נותן לי או לא נותן לי, אז שמתי תנאים לאהבה. פתאום התחלתי לראות את בן הזוג שלי. לראות אותו מעבר למה אני צריכה ממנו או מה הוא צריך לספק לי, אלא בתור שותף, חבר.

השינוי קרה כשפגשתי אותי

הגעתי לעוצמת הרכות במצב לא פשוט. חיפשתי בהרבה מקומות, שיטות טיפול, פסיכולוגיה ועוד מקומות, שיעזרו לי לממש את המחשבה והרצונות שהיו בתוכי, אבל לא ממש התחברתי, זה לא הרגיש לי נכון בבטן. גם כשהגעתי לעוצמת הרכות באתי ממקום מאוד חשדן אבל כשפגשתי את המורה בשנה הראשונה – אפילו החשדנות שלי נמסה. האהבה שחשתי מהצוות של המורים הייתה אמתית, אהבה נקייה שלא רוצה ממני כלום חוץ מלאהוב אותי כמו שאני. הליווי והתמיכה של הקבוצה היו משמעותיים מאוד עבורי. אני חושבת שזו פעם ראשונה שבאמת בטחתי. זה היה תיקון בשבילי.

ידעתי שיש פה אמת.

מציאות חדשה

קרו לי שינויים מאוד משמעותיים בעוצמת הרכות, הפסקתי להיות יתומה בלי בית פנימי, הפסקתי להתהלך בתחושה אבודה. זה לא רק משהו שהבנתי בראש שלי – זה נטמע בגוף שלי, בכל כולי עם ההפעמות (הטכניקה הפיזית של השיטה) ועם המסר הכל כך מדויק של עוצמת הרכות.
השינוי במציאות הפנימית, בא לידי ביטוי במציאות החיצונית – בהתנהלות שלי בעבודה, עם חברים ומשפחה. אחרי כמה חודשים, פגשתי בן זוג אחר לגמרי מכל מה שהכרתי, וכמו שידעתי שבעוצמת הרכות יש אמת, כך ידעתי שעם בן הזוג הזה אביא ילדים לעולם.
בתהליך הזה ששילב גם את הגוף – השפיות והבריאות נבנו בתוכי, בתאים שלי, ממש הביוכימיה השתנתה ונוצרה מציאות חדשה.

ממליצה לכל אדם לחוות את החוויה הזו בעצמו.
רויטל מזרחי,
מטפלת מוסמכת בשיטה.


אם משהו מהדברים דיבר אליך, כנראה שזה בדיוק הזמן לפגוש אותך ולהטיב עם חייך.
תוכל/י להצטרף למגוון פעילויות בעוצמת הרכות:
קליניקה לימודית – לפרטים לחצ/י >
טיפולים פרטיים אצל מטפלים מקצועיים – לחצ/י >
קורס התפתחות אישית – לחצ/י כאן >

לפרטים נוספים צרו קשר: 052-8336980