סיפור אישי

אם היו מספרים לך, שאפשר לרפא מחלות כרוניות שנמשכות 30 או 40 שנה, לא היית מאמין, אה אז אני מצדיק אותך, כי כשיש לך מחלה כרונית ואתה הולך לרופא שלך, הוא למעשה משאיר אותך עם המחלה הכרונית, מנציח לך אותה, המחלה נשארת, אתה לוקח תרופות שמנציחות את המצב ואתה מסתדר עם זה.
מדי פעם יש החמרה אז שוב אתה מבקר אצל הרופא, ששוב נותן לך תרופות יותר מתקדמות עם פחות תופעות לוואי, אתה מסתדר עם המצב וממשיך לחיות בטוב או ברע עם הבעיה הכרונית. נשמע לך מוכר? 
בטוח שאתה מכיר מישהוא שקרוב אליך שבמצב כזה. אולי זה אתה???, אולי זאת אשתך? אולי אלו ההורים המתבגרים שלך, אולי השכן או הילד מי יודע ….

אני רוצה לספר לך על ריפוי מעולם אחר, על ריפוי שאתה נותן לעצמך, לגוף שלך, אתה מעניק לעצמך את התנאים לרפא את עצמך, בטח תגיד שטויות ניסיתי הכול, הרפואה בארץ היא מהמתקדמות בעולם, תראה את תוחלת החיים איך היא עלתה. מה שאמרו לי הרופאים שזה בדוק מחקרית. התרופה שהרופא נתן אומנם לא מרפאה אבל המצב לא מתדרדר. אני מתפקד עושה דברים וחי עם הבעיה …..
אז תרשה לי  לספר לך סיפור קצר על ריפוי שעברתי במסגרת הלימודים בבית הספר של עוצמת הרכות.

סבלתי כ-40 שנה מבעיה אסתטית שהציקה לי דליות ברגלים. כ-38 שנה הדליות ברגלים לא הציקו לי. דליות ברגליים הם מצבים של ורידים שטחיים מוגדלים ברגליים. הסיבה המדויקת לדליות אינה ידועה. הבעיה העיקרית ככל הנראה חולשה בדפנות הוורידים. חולשה זו עשויה להיות תורשתית. במשך הזמן החולשה גורמת לוורידים לאבד מגמישותם. הם נתמכים מתארכים ומתרחבים כדי להתאים את עצמם לאותו המקום שתפסו כאשר היו נורמליים. הוורדים המאורכים נראים כנחשים וגורמים להיווצרות בליטה בעור. הרפואה המערבית אומרת אפשר להרחיק או לחסל ורידים דלייתיים בודדים באמצעות ניתוח או טיפול בזריקות אבל אי אפשר לרפא את המחלה. הטיפול מיועד אפוא בעיקר רק להחליש את התסמינים לשפר את המראה ולמנוע סיבוכים. 

זה התחיל בצבא כשהייתי בן 20, הבעיה שזה החמיר מאד בשנתיים האחרונות. לפני שנה נוצרה דלקת עקב קריש דם שנוצר בכל אזור הדליות. זה מצב מסכן חיים. נלקחתי לבית החולים ועברתי סקירת אולטרה סאונד ומצאו שיש במפשעה חסימה בשסתום הולכת הדם. כתוצאה מזה נוצרו הדליות. לאחר מכן ראו בדלקת את הקריש דם. הטיפול הקונבנציונלי שנאמר לי בבית החולים הוא לקחת מדללי דם למשך חודש. זה הוריד את הדלקת, אך החסימה נשארה והדליות נשארו.

זה חזר שוב לאחר שנה. דלקת כאבים חזקים קריש דם, מה? שוב בית חולים. שוב מדללי דם. צריך להבין את הבעיה מהיסוד. את זה לומדים בבית הספר של עוצמת הרכות. לומדים על בעיות בריאות ועל הקשר שלהם לנפש, על דפוס החשיבה שלך-איך אתה חי. בבית הספר לומדים שדליות ברגליים הם תוצאה של עמידה במצב בלתי רצוי, דכדוך, עומס יתר בעבודה ובתחומים אחרים טרדה, כעס, רוגז. כשצריך לעשות שינוי ולשנות את דפוס החשיבה, אתה לומד לאמן את עצמך בחשיבה חיובית. במקרה של הדליות, צריך לדבר לעצמך בגוף ראשון בהווה כאן ועכשיו. אני ניצב באמת. חי ונע בשמחה. אני אוהב את החיים ומתקדם בחופשיות. אני בוחר להיות במצב שלווה והרמוניה.
אם אני מנתח לעצמי את הסיבה הרגשית לדליות זה נכון ומדויק, כמה מדויק ונכון. עמידה במצב בלתי רצוי, הפחד אצלי להתמודד עם מצבים לא נעימים, זה המקום שאני תמיד מנסה לרצות את כולם.

עומס יתר בעבודה – כמה מדויק אני עובד בעולם היי טק בו העומס בעבודה הוא מצאת החמה עד צאת הנשמה. בעולם התחרותי הזה אתה חייב לעבוד קשה בלחץ ובעומס רב על מנת לצאת עם הפרויקט ראשון לפני כולם. להראות תמיד שאתה מספר 1 ולא מספר 2. טרדה כעס רוגז – גם בחיים אני טרוד וכעוס בגלל מצב אישי, גירושים קשים, מצב כלכלי קשה. לחץ בעבודה.

אז כאן נכנס הריפוי מהעולם אחר…

טיפלתי בעצמי בדליות, בדלקת, בקרישת הדם בשלוש רמות:  
ברמה הפיזית לקחתי ויטמין
C לא חומצי ויטמיןE  פלוס כורכוםP30  ואבץ תמצית זרעי ענבים, מצמחי מרפא ג'ינקו בילובה וצמח בוטשריס ברום. טפלתי גם בשיטת הסוג'וק עם מחטים ומקוסות צבעים וזרעים. במקביל בבית הספר של עוצמת הרכות בקליניקה הלימודית בקשתי לטפל בבעיה הזאת של הדליות. לאחר שיחה קצרה בקליניקה עברנו להפעמה. הטיפול בהפעמה התמקד ברגלים. שכבתי על מיטת הטיפולים ושמענו איך רגל ימין חורקת מאזור הברך למטה והרגשתי במיוחד שהרגליים מאד כבדות.
לאחר מספר דקות הרגשתי איך הכבדות שלי נמוגה, הרגלים נעשו יותר ויותר קלות וגם ההפעמה נעשתה יותר קלה. הרגליים נעו בקלות מצד לצד. זאת תופעה שאני לומד ממנה על החיים שלי, בכל התחלה חדשה לאורך החיים שלי יש לי כבדות. אם זה במערכת יחסים או בקושי לעשות משהו חדש, אבל שאני כבר בתוך התהליך אז זה זורם וזורם בקלות. 
ההפעמה עברה לאזור הגב העליון לצוואר ולאזור הראש, הטיפול התמקד באזור הזה. המטפלת זיהתה עומס עצום על הכתפיים שלי על הצוואר, והיא שאלה- העומס, איך זה בא לידי ביטוי בחיים שלי? יש לי עומס גדול בעבודה, אני עובד בלחצים ובלוחות זמנים מטורפים, ככה זה בעולם ההייטק, נוצר עומס רב על השכמות והעורף, הגוף נמצא במצב של חולשה כי כל היום אני יושב מול המחשב ללא פעילות גופנית, אז הכתפיים והצוואר עלול לכאוב במיוחד ולהיתפס בקלות. חגורת השכמות, הכתפיים והעורף הם אזורים בגוף שנוטים לרכז אליהם מתחים רבים, הן בעקבות יציבה לא נכונה של הגוף שיוצרת עומס באזור הזה או מתח נפשי שמצטבר באזור הגב העליון. אז האבחנה של המטפלת הייתה נכונה מאד. לאחר ההפעמה הרגשתי הקלה רבה באזור הכתפיים והצוואר, זה מאפיין אותי, זה הדפוס שלי לעבוד בעומס.
תוך כדי ההפעמה העליתי את זה שאני לא מספיק אסרטיבי. אני מזהה את החסימה הרגשית הפנימית שלא מאפשרת לי לעמוד על שלי. (גם בשיעור האחרון שהיה בנושא 'מדימוי עצמי לעצמי' השלט שלי, הדימוי המוכר שלי, היה לא אסרטיבי), איך הכול קשור. עוד עלה בהפעמה: עם הנוחיות שבחסימה – עצלות הרצון שלא להתמודד עם דברים.

 אז מה קורה עכשיו?
חודשים של טיפול אינטנסיבי בתוספי מזון צמחי מרפא, רפואה קוראנית ועוצמת הרכות ביחד הביסו את הדליות ואת הדלקת. זה לא יאומן, הוורידים הבולטים כמעט נעלמו לחלוטין, אין דלקת ויש דפוס מחשבתי חדש.

זה ריפוי אמיתי מעולם אחר, עולם שנקרא עוצמת הרכות – שיטת טיפול ודרך חדשה לחיים.

באהבה לכולם
צריך לשתף שכולם ידעו איזה עוצמה גלומה ברכות הזאת

אבי מור