תהליך טיפולי בעוצמת הרכות נותן כלים פרקטיים ליום יום על מנת לעשות שינויים בתחומים שיש לנו קושי בהם. השבוע בקליניקה היה מרגש לשמוע ממטופל על הגשמת חלום.
הוא לא נסע לחופשה באיים הקאריביים, לא קפץ בנג'י, וגם לא התחיל ללמוד משחק. הדבר היחיד שהוא חלם עליו היה: לדעת לעשות סדר. "מה כבר ביקשתי?" הוא שאל בצחוק בטיפול הראשון, "סדר בחדר העבודה שלי. יש לי מנקה פעם בשבוע, אבל אני כל פעם יוצר מחדש בלגן בלתי נסבל. ערימות של קלסרים על הריצפה, כוסות מלוכלכות, מסמכים ישנים ולא מאורגנים במחשב, שולחן העבודה שלי מתנדנד ועומד ליפול כבר חודשים. תחושה שהכל מתפרק, אני כבר לא יכול לעבוד".
במהלך סדרה של טיפולים בעוצמת הרכות הוא החל להבין איך הוא חי. בלחץ. בתחושה תמידית של מלחמה. הוא סיפר שבכל לילה לפני שהוא נרדם הוא חושב על כל הדברים שמדאיגים ומלחיצים אותו. בהדרגה הוא החל לשים לב שחדר העבודה שלו משקף את עולמו הפנימי.
"מי אהיה בלי הבלגן?" הוא היה שואל בחיוך עצוב, "מה יקרה אם אחיה ברוגע ושלווה?". המלחמה והמאבק היו מוכרים לו מאז ילדותו – "חיים כמו אחרי הפגזה", הוא סיפר. איך יחיה אחרת?


התהליך שאנחנו עושים בעוצמת הרכות הוא עדין והדרגתי. אנחנו בודקים לתוך איזה מסרים גדלנו, מה למדנו על החיים, איך ההתנהלות שלנו ביום יום משרתת חלק בנו, שאינו רוצה בשינוי, ואיך אנחנו מפחדים מפני מה שאינו מוכר לנו.
לעיתים קל לנו יותר לראות את הבעיות שלנו באופן שהן באות לידי ביטוי בעולם החיצוני, ברובד הפיסי. במקרה הזה, בלגן בחדר העבודה. ברגע שהמטופל הבין שחדר העבודה שלו משקף את עולמו הפנימי, הוא התמלא באנרגיה לסדר אותו בעצמו, ובאופן קבוע. התירוצים שחסמו אותו שנים כבר לא היו רלוונטיים. או יותר נכון – הוא הכין גם בשבילם מקום מסודר – קובץ במחשב שנקרא: "התירוצים שלי, הפחדים שלי" – ובו הוא רושם את כל התירוצים והפחדים שהוא פוגש, באופן יומיומי.
אפשר תמיד לצאת לחופשה שחלמנו עליה, לקפוץ בנג'י או להגשים חלום ילדות ישן. יחד עם זה, כשאנחנו לומדים להכיר מה חוסם אותנו ואיך זה בא לידי ביטוי ביום יום שלנו – אפשר להגשים חלומות ברובד הכי פשוט, בכל רגע.
~~
כתבה: מירי כהן מטפלת בכירה בשיטת עוצמת הרכות.