יקרות ואהובות
למחרת הבשורה הקשה על מותה של טובי היקרה נפטרה דודתי היחידה והאהובה שהיתה לי כאמא לאחר מותה של אמי והיה לנו קשר מיוחד כזה שהבנים שלה בקשו ממני להספיד אותה בלוויה במקומם. חוויתי הרבה עצב על האובדן של טובי ושל דודתי בחיי, אך השתמשתי בכלים שלמדתי ואני איתי, נושמת אלי ולא דוחה את העצב כדי שיראה שהכל בסדר.
בתוך כל זה קבלתי שיחת טלפון ממישהי שהיתה אצלי כאחת, מה-case study שלי בדיוק לפני שנה ואני מקדישה את השיתוף שלה לעילוי נשמתה ולזכרה של טובי היקרה שלנו שנתנה בידינו מפתחות לחיים ולשינויים משמעותיים מתוך בחירה.

נ' הגיעה בשנה שעברה, בחורה בת 28 גרושה (לאחר 2 חודשי נישואים) גרה בבית הוריה בישוב, ניסתה לשכור דירה ואחרי שבועיים עזבה וחזרה לבית הוריה שלוחצים עליה כל הזמן למצוא חתן. כל חברותיה נשואות עם ילדים ואין לה חברה וחוץ מזה היא עובדת במקום עבודה כבר שנתיים וקמה כל יום באי חשק גדול כי העבודה שנואה עליה, אך אין לה כח לשנות ולכן היא ממשיכה.
נ' לא האמינה שאפשר לשנות משהו בחייה והגיעה אליי לטיפול של עוצמת הרכות בזכות חברתי הטובה שמכירה אותה. כששמעה שהטיפול הוא ללא תשלום הוקל לה כי מצבה הכלכלי לא מאד טוב אך היא היתה סקפטית מאד כי הרי אני רק תלמידה ללא תעודה. האמת היא שגם אני לא ממש ידעתי לאן הטיפול יוביל ופשוט בטחתי ובקשתי להיות הצינור להעברת הטוב שלמדתי מהמורות שלי- תלמידותיה של טובי המדהימה ביכולותיה לחבר לחיים.
נ' העלתה בטיפול דברים שלא האמינה שתוקעים אותה בחייה. אחרי כל טיפול היא אמרה שקשה להאמין מה הרכות הזו עושה. נדהמה מהעוצמות שעלו. במהלך התקופה בה קבלה את הטיפולים לא חל שינוי בחייה לדבריה אבל היא אמרה שנעשתה מודעת להרבה דפוסים שהם מכשולים בחייה ואני עודדתי אותה שזה מאד משמעותי להתחלת שינויים וזרימה. דברנו על הצבת חזון גבוה לחיים שלה והיא אמרה שרואה את עצמה מקימה משפחה ועובדת בעבודה מספקת עבורה. הצהרנו יחד את החזון. נ' רצתה להמשיך בטיפול לאחר 6 המפגשים. הסברתי שאין לי עדיין תעודה והפניתי למטפלת אחרת אך היא לא המשיכה.
לאחר חודשיים היא התקשרה לבשר לי שעזבה את מקום העבודה שלה ובקשה הצהרה חיובית למציאת עבודה חדשה. לאחר עוד חודשיים היא התקשרה וספרה לי שעזבה את בית הוריה ועברה לצפון, מצאה עבודה מדהימה וחוץ מזה אפילו מתפרנסת מהתחביב שלה -צילום, אותו זנחה בשנים האחרונות. שלושה חודשים אחרי כן התקשרה וספרה לי שבמכללת תל חי מוצגת תערוכת צילומים שלה ואין מאושרת ממנה. דברה על כך שהיא ממש רוצה להתחתן והצהרנו יחד שהיא מתחתנת עוד השנה.
ביום רביעי שעבר כשאני כולי מטולטלת, עצובה וכואבת את מותה של טובי קבלתי ווטסאפ עם תמונה של נ' והחתן שלה עם צלחת מעוטרת שמיועדת לשבירה כנהוג באירוסים. היא כתבה לי "אני מרוגשת עד בלי די "עוצמת הרכות" עזרה לי לעשות שינויים מדהימים בחיי. היית צינור נהדר לריפוי שלי"
בכיתי משמחה ומעצב. כל הרגשות התערבבו אצלי. נשמתי אליי ואמרתי "תודה לך טובי היקרה מפתחת שיטה מדהימה שהיא דרך לחיות ולהעביר כל כך הרבה טוב לכל אחת ואחד"
תהי נשמתה של טובי צרורה בצרור החיים ויהי זכרה מבורך
כולנו נשתדל בכל מאודנו להעביר את הטוב שקבלנו, מקבלות ונקבל בזכותה.
הרב קוק זצ"ל אומר "חידת המוות מתבארת כשמציירים את החיים כתקופת גידול לרוח. הרוח הולך ומתבשל מידי יום ביומו עד אשר יגמר בישולה ולא תזדקק עוד אל הבשר כשם שתפוח מבושל יפה אינו זקוק אל העץ" ועוד הוא אומר "המתים החיים בלב הנשארים אינם מתים".
טובי היקרה את נשארת בלבנו לעד
דומעת עם המון אהבה והערכה
דורית דיל